164- بازی کندو


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 283
بازدید ماه : 2018
بازدید کل : 437381
تعداد مطالب : 235
تعداد نظرات : 88
تعداد آنلاین : 1

كندو (يا Hive) يك بازي دونفره است كه داراي 11 جفت مهره سياه و سفيد شش‌ضلعي با اشكالي از حشرات مختلف مي‌باشد. خصوصيت متمايز اين بازي اين است كه نيازي به يك صفحه يا بُردي نداشته و آنرا ميتوان روي هر سطحي بازي كرد.
مهره‌هاي هرتيم از سه ملخ، سه مورچه، دو عنكبوت، دو سوسك و نهايتا يك زنبور(ملكه) تشكيل شده كه به مرور در بازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
اين بازي كه ظاهرا اولين بار در سال 2001 در انگليس و به وسيله شخصي به نام «جان يياني» (john yianni) ابداع شده است در ساليان بعد موفق به دريافت جوايزي معتبر در زمينه بازي از جمله دريافت جايزه "اينترنشنال گيمرز" "منسا سلكت" و "دكتر توي پروداكت" گرديد.
  
توليد كنندگان اين بازي مدعي‌اند كه كندو شباهت زيادي به بازي شطرنج (با تم حشرات) دارد. شايد اين گفته به خاطر كاركرد متفاوتي كه هر يك از مهره‌ها دارند عنوان شده باشد اما مطمئنا از آنجا كه اولا نه داراي نظم، سازمان و پيچيدگي شطرنج است، نه بازي، صفحه‌اي دارد و نه مهره‌ها قادر به حذف يكديگرند (خشونت شطرنج را ندارد!) در نتيجه شايد اين ادعا از كمي چاشني اغراق هم بهره برده باشد. با اين وجود نميتوان جذابيت اين بازي و محبوبيتي كه در ميان بسياري از مردمان جهان به دست آورده را ناديده گرفت.
روش بازي كندو به اين صورت است كه ابتدا يك بازيكن مهره اي را وارد زمين بازي ميكند، و نفر بعدي مهره خود را در كنار آن قرار مي‌دهد، در ادامه هيچ مهره‌اي كه وارد بازي مي‌شود نمي‌بايست با مهره‌اي غير همرنگ تماس داشته باشد اما در طول بازي مجاورت مهره‌هاي رقيب در حين بازي ايرادي ايجاد نمي‌كند. زنبور ملكه در يكي از چهار حركت اول بايد وارد بازي شود.
هر يك از مهره‌ها قابليتي متفاوت دارند كه خلاصه‌اي از آنها را خدمتتان عرض مي‌كنم: زنبور ملكه در هر نوبت تنها مي‌تواند يك خانه حركت كند. سوسك نيز توانايي‌اش مثل زنبور ملكه است با اين تفاوت كه مي‌تواند از كندو بالا رفته روي مهره‌هاي ديگر قرار بگيرد. ملخ هم از روي مهره‌هايي كه در امتداد هم قرار دارند تا اولين خانه خالي مي‌تواند بپرد. عنكبوت در هر بار سه خانه جابجا مي‌شود. مورچه آزادترين مهره است و مي‌تواند به سمت هريك از خانه‌هاي خالي به غير مناطق ممنوعه حركت كند.
بازي زماني به پايان مي‌رسد كه زنبور ملكه‌ي يكي از حريفان به طور كامل محاصره شود.
شرح مبسوط‌تري از روشها و قواعد بازي در دفترچه راهنمايي كه همراه اين بازيست گنجانده شده است كه نمونه آن را مي‌توانيد در لينكهاي ذيل مشاهده فرماييد.
لازم به يادآوري است كه شركت اصلي توليد كننده بازي هايو (hive) يا همان كندو به نام gen42 در سالهاي اخير مهره‌هاي جديدي با قابليت‌هاي جديد براي اين بازي ابداع كرده كه مي‌شود آنها را جداگانه خريداري نموده به بازي اضافه كرد. از جمله اين مهره‌ها كفشدوزك (Ladybug)، پشه (Mosquito) و خرخاكي (Pillbug) مي‌باشند. با وجود اينكه ظاهرا اين مهره‌‌ها هنوز وارد ايران نشده‌اند اين احتمال مي‌رود كه شركتهايي كه اين بازي را در ايران توليد كرده‌اند اقدام به توليد و توزيع آنها نيز بنمايند.



:: موضوعات مرتبط: بازی ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 1156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خلاقیت و ریاضیات 20 و آدرس banadkoki.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com